καλή σχολική χρονιά
Μια μέρα περνούσα έξω από ένα σχολείο.
– Ποιανού είναι αυτό το παιδί;… ρώτησα, βλέποντας ένα μικρό έξω να παίζει.
-Δικό μου… είπε ο γονιός με ένα τρυφερό χαμόγελο. Δικό μου για να το κρατήσω για λίγο, να του πλένω τα χέρια του και να χτενίζω τα μαλλιά του, να του λέω τι να φορέσει, να το προετοιμάσω ώστε να γίνει καλός άνθρωπος και κάθε μέρα καλά πράγματα να κάνει!!!
-Ποιανού είναι αυτό το παιδί;… ξαναρώτησα καθώς άνοιξε η πόρτα και κάποιος μπήκε.
– Δικό μου… είπε η δασκάλα με το ίδιο τρυφερό χαμόγελο. Δικό μου για να το κρατήσω για λίγο, να του μάθω πώς να είναι ήρεμο και ευγενικό, να το εκπαιδεύσω και να καθοδηγήσω το μικρό του μυαλουδάκι, να το βοηθήσω να μάθει να ζει με κάθε κανόνα και να πάρει τα καλύτερα από το σχολείο!!!
-Ποιανού είναι αυτό το παιδί;… ρώτησα ακόμη μια φορά καθώς το μικρό μπήκε από την πόρτα του σχολείου.
–Δικό μας είπαν οι γονείς και η δασκάλα, καθώς χαμογελούσαν…
Δικό μας για να το αγαπάμε και να το εκπαιδεύσουμε μαζί … δική μας ευλογημένη Αποστολή για πάντα!!!
Με αμέτρητη αγάπη στα λατρεμένα μου παιδιά και στους γονείς τους!!!
Διευθύντρια Αγωγής και Εκπαίδευσης
Μιλένα Κολέλη
Σκοπός μας, στόχος μας, είναι να παρέχουμε «ότι το καλύτερο για το κάθε παιδί», αυτή την μοναδική και ξεχωριστή προσωπικότητα που πάντα θα μας εμπνέει, θα μας διδάσκει, θα μας κάνει καλύτερους ανθρώπους και καλύτερους εκπαιδευτικούς.
Αδιαπραγμάτευτος στόχος των σχολείων μας είναι τα παιδιά μας, τα παιδιά σας, να εξελιχθούν τόσο σε ικανούς αυριανούς “μαθητές”, όσο και σε ικανούς ενήλικες που θα μπορούν να συνεργάζονται και να συμβάλλουν εποικοδομητικά στο οικογενειακό και το κοινωνικό τους περιβάλλον.
Η κοινή μας αγάπη για τα παιδιά, ας είναι ο “φωτεινός Φάρος” των προσπαθειών όλων μας!
Με σεβασμό προς το κάθε παιδί και κεντρικό άξονα την εποικοδομητική συνεργασία σχολείου – οικογένειας, σας προσκαλούμε να γίνετε συνταξιδιώτες μας σε αυτήν την όμορφη διαδρομή και να μοιραστείτε μετά από 24 χρόνια λειτουργίας, πορείας στο χώρο της Προσχολικής Εκπαίδευσης & Αγωγής, τους στόχους μας, το όραμα μας για ένα “διαφορετικό σχολείο”.
Με “άποψη και φιλοσοφία” που αφουγκράζεται τις ραγδαίες εξελίξεις της κοινωνίας μας και έχει χαρακτηριστικά της ταυτότητας του το σεβασμό και την αγάπη στη διαφορετική μοναδική προσωπικότητα του κάθε παιδιού, που έχει γνώμονα, οδηγό στην πορεία του, την ελληνική γλώσσα, την παράδοση, τον πολιτισμό του τόπου μας, το φως του ήλιου της χώρας μας που δεν διαφέρει σε τίποτα από το φως των ματιών των παιδιών.
Με ιδιαίτερη χαρά σας “καλωσορίζουμε” στα Κέντρα Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης “Μιλένα”, στα πρώτα προσχολικά βήματα των παιδιών σας, στο πρώτο τους και το πιο σημαντικό σχολείο της ζωής τους.
Χτίζουμε το σχολείο μας πάνω σε γερές βάσεις με σκοπό να προσφέρουμε ένα “ξεχωριστό διαφορετικό σχολείο” που να αποτελέσει το σημείο αναφοράς στην προσχολική αγωγή, λειτουργώντας ως πρότυπο μονάδας με έμφαση στον πολιτισμό, τις τέχνες, την περιβαλλοντική αγωγή και τις καινοτόμες βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας.
“Χτίζουμε” το σχολείο μας πάνω σε γερές βάσεις με σκοπό να προσφέρουμε στους “μαθητές μας”:
✓ Πολλές διαφορετικές και “καινοτομικές” προσεγγίσεις
✓ Ανάπτυξη δεξιοτήτων
✓ Νέες εκπαιδευτικές μεθόδους για την ενίσχυση των ευκαιριών ευχάριστης μάθησης των παιδιών
✓ Βιωματικές Δράσεις ‐ συνθετικές δημιουργικές εργασίες
✓ Πρωτοτυπία και ευελιξία στη χρήση του εποπτικού υλικού
✓ Συνεργασία όλων των φορέων σε όλα τα επίπεδα, αφού το σχολείο οφείλει να είναι πλήρως ενταγμένο στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και να το υποστηρίζει με τη δράση και τη φιλοσοφία του.
Χτίζουμε ένα “διαφορετικό σχολείο” με σεβασμό στην μοναδική προσωπικότητα του κάθε παιδιού.
Θεμελιώδης αρχή στη “Μιλένα”, είναι το χτίσιμο της αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ Γονέων και Εκπαιδευτικών ‐ Εμψυχωτών, Ειδικών Συνεργατών ‐ Επιστημονικών Συμβούλων. Κρατήστε το Σχολείο και το ανθρώπινο δυναμικό του ψηλά στα μάτια των παιδιών.
Τόσο εμείς οι “εκπαιδευτικοί”, όσο και εσείς αποτελούμε πρότυπα για τα παιδιά μας, τα οποία είναι “αυστηροί και δίκαιοι κριτές”. Γι’ αυτό πρέπει όλοι μας να φροντίζουμε και να προσέχουμε τη στάση και τη συμπεριφορά μας, ώστε να είμαστε “δάσκαλοι αξιών και θετικών κοινωνικών δεξιοτήτων”.
Η προσχολική ηλικία για το κάθε παιδί είναι μια εξαιρετικά συναρπαστική και ενδιαφέρουσα περίοδος, αλλά συνάμα μια “δύσκολη εποχή”, κατά την οποία εμείς όλοι οι ενήλικες που συντροφεύουμε το παιδί (Γονείς – Εκπαιδευτικοί – Παιδαγωγοί ‐ Εμψυχωτές, Ειδικοί Επιστημονικοί Σύμβουλοι, κ.α.) βρισκόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με “πολλές προκλήσεις”.
Είναι παραδεκτό από όλους ότι, τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού έχουν ζωτική σημασία για τη σωματική, διανοητική και κοινωνική του ανάπτυξη. Γι’ αυτό, από όλους εμάς το ανθρώπινο δυναμικό, τους δυναμικούς Παιδαγωγούς μας, τους Ειδικούς Συνεργάτες των Κέντρων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης “Μ ι λ έ ν α”, έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην καλλιέργεια των αισθήσεων του κάθε παιδιού και την απόκτηση εμπειριών που ενθαρρύνουν την επικοινωνία, την έκφραση, και την εντύπωση. Αυτοί είναι οι κύριοι άξονες που δημιουργήθηκε η Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση που παρέχουμε, μία διαδικασία του προσανατολισμού του παιδιού σε στάσεις, δεξιότητες, γνώσεις και αξίες, με σκοπό την ομαλότερη και ιδανική κοινωνικοποίησή του.
Η φοίτηση του κάθε παιδιού στο περιβάλλον των Κέντρων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης “Μ ι λ έ ν α”, προπαρασκευάζει επίσης τη φυσική μετάβασή του από την οικογενειακή ζωή στο πρώτο μεγάλο του σχολικό περιβάλλον (Δημοτικό Σχολείο), ενώ δίνει παράλληλα τη δυνατότητα να διαγνωστεί η γραμμή εξέλιξης του, η αξιολόγηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων ενός χαρισματικού παιδιού, οι ιδιαίτερες δεξιότητές του, κ.ά.
Το παιδί της προσχολικής ηλικίας χρειάζεται ποσότητα και ποιότητα εμπειριών, για να μεγιστοποιήσει τις κάθε μορφής ικανότητές του, για να αποκαλύψει, να γνωρίσει και να αποδεχτεί τον εαυτό του και το κοινωνικό και φυσικό σύνολο που το περιβάλλει και να αναπτύξει δημιουργική σχέση αλληλεπίδρασης μαζί του, να εκφραστεί με τον δικό του μοναδικό και χαρακτηριστικό τρόπο.
Το ποιοτικό και προσεκτικά σχεδιασμένο Πρόγραμμα μας, για όλα τα Τμήματα των παιδιών που φοιτούν στην “Μ ι λ έ ν α”, εμπνέει τα παιδιά να δημιουργήσουν, να ανακαλύψουν και να επιτύχουν, μέσα από το δομημένο σχεδιασμό του και τις υπηρεσίες του. Έχει σαν βασικό σκοπό το παιδί, με οριοθετημένη την ηλικία του, να αποδίδει έργο με βάση την διανοητική και όχι την χρονολογική του ηλικία.
Ένα Πρόγραμμα Αγωγής & Εκπαίδευσης, πλούσιο σε “Βιωματικές Ενότητες” που στηρίζεται στις πιο κάτω Παιδαγωγικές αρχές, όπως:
“Το κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό, με ατομικούς μηχανισμούς μάθησης και ρυθμούς
* Tα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τη διερεύνηση, το παιχνίδι και τη συζήτηση
* Τα παιδιά ωριμάζουν πνευματικά, συναισθηματικά & κοινωνικά με αβίαστο και φυσικό τρόπο
* H μάθηση πρέπει να στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού και να είναι ολική και διαπλεκόμενη
* H διαδικασία μάθησης ενθαρρύνεται σε αυτό που μπορούν να κάνουν τα παιδιά
* Οι σχέσεις μεταξύ ενηλίκων και παιδιών αποτελούν ορόσημο της ανάπτυξης των παιδιών, κ.α.”
Πρόγραμμα που προσεγγίζεται ‐ υλοποιείται μέσα από Διαθεματικές Δραστηριότητες όπως ορίζονται από τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης και τα ζητούμενα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων :
* Γλώσσας
* Μαθηματικών
* Μελέτης περιβάλλοντος
* Έκφρασης και Δημιουργίας
* Πληροφορικής.
Το “παιχνίδι” στην “Μ ι λ έ ν α” αποτελεί για το κάθε παιδί, φυσικό τρόπο προσέγγισης και κατάκτηση γνώσεων και το οποίο μπορεί να είναι:
*συμβολικό
*παιχνίδι ρόλων
*παιχνίδι κίνησης
*παιχνίδι με διάφορα αντικείμενα
*μοναχικό ‐ παράλληλο
*συνεργατικό
*γλωσσικά παιχνίδια …λεκτικά γυμνάσματα, κ.λ.π.
Συμπερασματικά το αναλυτικό Παιδαγωγικό Πρόγραμμα της “Μ ι λ έ ν α” είναι:
• Ευχάριστο
• Ενδιαφέρον
• Βιωματικό
• Ευέλικτο
• Κατανοητό
• Δίνει έμφαση στις διαδικασίες μάθησης & ψυχαγωγίας
• Θέτει το κάθε παιδί στο κέντρο της παιδαγωγικής διαδικασίας.
“… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.”
Robert Fulghum
ποίημα
Το δικό μου το σχολείο
το ΝΕΡΑΪΔΟΣΧΟΛΕΙΟ
έχει τοίχους από αγάπη,
πόρτες ολάνοιχτες αγκαλιές,
παράθυρα διάπλατα χαμόγελα,
στολίδια φατσούλες χαρωπές.
Η καρδιά μου φτερουγίζει
σαν η πόρτα του ανοίγει
στο κατώφλι του να μπω
σε κόσμο παραμυθένιο να διαβώ.
Όταν βρίσκομαι εκεί
δεν κουράζομαι στιγμή
σαν ξωτικούλι κι εγώ
το νέκταρ της γνώσης ρουφώ.
Μα εκείνο που λατρεύω
πέρα από την ομορφιά
είναι η γλυκιά του ζεστασιά
σαν της μανούλας την αγκαλιά.
Το δικό μου το σχολείο
σαν κανένα άλλο δε μοιάζει
γιατί μια καλή νεράιδα
με το μαγικό ραβδί της
και με κόλπα μαγικά
με αγάπη στην καρδιά
κάθε ώρα και στιγμή
μου θυμίζει πως εκεί
θα βρεθώ μεμιάς
να πετώ ψηλά.
Κι εκείνη, σαν φωτεινό αστέρι
πάντα θα μου κρατά το χέρι
θα φωτίζει την καρδιά μου
με χαμόγελα γλυκά
και πάντοτε θα μου θυμίζει
από τα βάθη της καρδιάς
το μαγικό αυτό σχολείο
«ΤΟ ΝΕΡΑΪΔΟΣΧΟΛΕΙΟ»
Μα αυτό που δε σας είπα
το μικρό μου μυστικό
ένα όνομα γλυκό, χρυσαφένιο και ζεστό
της καλής μου της νεράιδας
που πολύ την αγαπώ.
Μιλένα είναι τ’ όνομά της
γεμάτη αστέρια η καρδιά της
κάθε μας στιγμή μαζί της
μοιάζει παραμυθένια
και η τρυφερή αγκαλιά της
χωράει όλα τα παιδιά της.
Γύρω της πάντα εμείς
νιώθουμε ξεχωριστά
και γι’ αυτό την αγαπάμε
σαν μια δεύτερη μαμά
πάντα όμορφα περνάμε
σαν μας γλυκοτραγουδά.
Πως κι εγώ να μην αγαπώ
το δικό μου το σχολείο
μέσα μου εγώ το νιώθω
δεύτερό μου σπιτικό.
Με αγάπη για τη “Μιλένα”
Από τα λατρεμένα της Παιδιά!!!
Ποιητές: Αμέτρητα παιδιά και Υπέροχες Μανούλες
το τραγούδι μας
Το σχολείο μας είναι φωτεινό
ένα όνειρο τόσο μαγικό.
Και νεράιδες ζωντανεύουμε
μες τα σύννεφα ταξιδεύουμε.
Η δασκάλα μας μια γλυκιά φωνή
και στα χέρια της μαγικό ραβδί.
Με χαμόγελο και ζεστή καρδιά
γύρω της εμείς που μας αγαπά.
Με τραγούδια και μαγικό χορό
τρυφερές στιγμές κάθε μέρα ζω.
Τόσα πράγματα θα μαθαίνουμε
στο σχολείο μας που λατρεύουμε.
ΠΑΡΑΜΥΘΙ Η ΖΩΗ ΜΑΣ
ΠΑΝΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΚΕΙ
ΤΗΣ ΜΙΛΕΝΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΟΥΛΑ ΜΑΣ ΘΑ ΖΕΙ!!!
Συνθέτες: Μιλένα και τ΄Αμέτρητα Λατρεμένα παιδιά της